PROBLEMA:
Mass-media are nevoie de ONG-uri și ONG-urile au nevoie de mass-media. Totuși, mass media prezintă sporadic și inconsistent acțiunile și rezultatele ONG-urilor, excluzînd astfel expertiza ONG-urilor din subiectele prezentate. Consecințele? Locul vocilor specializate din ONG-uri e luat la televiziuni, în ziare sau online, de către analiștii „omniscienți” ce se pronunță indiferent de domeniu.
Neglijarea expertizei ONG în politici și procese democratice de către media contribuie la slaba calitate a informației prezentate cetățenilor, ce conduce la scăderea așteptărilor și încrederii în presă.
Propunerea:
Un model de colaborare între jurnaliști și experții din ONG-uri prin realizarea de materiale jurnalistice și a unei baze de date care să pună în valoare expertiza societății civile.
- Realizarea unei baze de date cu ONG-urile din România și experții din cadrul acestora
- Organizarea de sesiuni de informare și mese rotunde în cadrul cărora reprezentanții societății civile și jurnaliștii vor colabora pemntru realizarea de materiale jurnalistice
- Realizarea de materiale jurnalistice prin colaborarea între jurnaliști și ONGiști pe teme de actualitate
- Realizarea unui ghid care va promova modelul și buna practică dezvoltată în cadrul proiectului și experiența ONGiștilor și a jurnaliștilor
Proiect finanțat prin granturile SEE 2009-2014 în cadrul Fondului ONG în România. Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene accesați www.eeagrants.org și www.fondong.fdsc.ro.